Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

3η παρέμβαση Γ3

Διδακτική Παρέμβαση 3η
Μάθημα: Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου
Τάξη: Γ3
Καθηγητής: Γκαλάς Στυλιανός ΠΕ02
6ο Γυμνάσιο Περιστερίου
Ημερομηνία: 29/10/2013
Θέμα:
Παρουσίαση ομαδικών εργασιών στην ενότητα 3 :« Ο Ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι.»
Διάρκεια:
Μία διδακτική ώρα
Χώρος:
Αίθουσα διδασκαλίας του Γ3 με διαδραστικό πίνακα
Σκοπός:
1.      Να παρουσιάσουν οι 5 ομάδες τις εργασίες τους στην ολομέλεια της τάξης. Τις εργασίες αυτές είχαν επιμεληθεί στο εργαστήριο Πληροφορικής κατά την προηγούμενη διδακτική ώρα (στις 23 Οκτ.)
2.      Να μεταδοθεί η εμπειρία της κάθε ομάδας στις υπόλοιπες.
3.      Να γίνει προσπάθεια αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης.


Δραστηριότητα:
Στο διαδραστικό πίνακα ανοίγουμε το blog της τάξης «scripta manent» στη διεύθυνση: www.g3per.blogspot.com  . Εμφανίζονται οι αναρτήσεις- απαντήσεις στα ερωτήματα των φύλλων εργασίας. Οι μαθητές –τριες της κάθε ομάδας σηκώνονται στον πίνακα για να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους, τον τρόπο που δούλεψαν και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν. Μετά την παρουσίαση και των πέντε ομάδων γίνεται από τους μαθητές προσπάθεια σύνθεσης του όλου υλικού και συσχέτισής του με το θέμα του όλου σεναρίου.

Συμπεράσματα:

Οι μαθητές, με την εξαίρεση μιας ομάδας, ανταποκρίθηκαν στο πρώτο μέρος. Δηλαδή μπόρεσαν λίγο ως πολύ να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Δεν ήταν όμως εύκολο να υπηρετήσουν τον τελικό στόχο, να ανασυνθέσουν δηλαδή, μέσα από το κατακερματισμένο υλικό που προέκυψε, την εποχή του ελληνισμού του κεντρικού θέματος. Αυτό τελικά συνέβη με την παρέμβαση του διδάσκοντος. Η συγκεκριμένη δυσκολία μπορεί να οφείλεται στην προηγούμενη έλλειψη εμπειρίας και των δύο μερών (μαθητών – εκπαιδευτικού) στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Η ομάδα που δε δούλεψε ικανοποιητικά αποτελούνταν από μαθητές χαμηλών επιδόσεων, που βρέθηκαν συμπτωματικά(;) όλοι στην ίδια ομάδα. Για την ομάδα αυτή δε βρέθηκε κάποιο κίνητρο για να τους ενεργοποιήσει κατά τη φάση εκπόνησης των εργασιών και επομένως δεν προέκυψε και κάποιο σπουδαίο έργο για να παρουσιάσουν. Αντιθέτως οι αντίστοιχοι μαθητές του άλλου τμήματος (Γ2) εργάστηκαν αρκετά καλά, ίσως επειδή ενδιαφέρονται γενικά για τις νέες τεχνολογίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου